چشم باطن انسان چگونه باز میشود؟
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۲۰۵
بین مقامات الهی و حجاب نسبت مستقیم است، آن که عبودیت دارد مقاماتی دارد، آن که عبودیتش بالاست مقامش هم بالا است بنابراین این عبودیت و مقامات با هم زیاد و با هم کم میشود.
به گزارش قدس آنلاین، جلسه اخلاق هفتگی جامعه علمیه امیر المومنین (ع) با حضور آیت الله توکل برگزار شد.
آیت الله توکل در این جلسه ضمن اشاره به اعجاز قرآن اظهار داشت: خداوند متعال در آیه اول سوره اسرا میفرماید سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عبودیت یعنی کاری را انسان انجام دهد که در راستای رضای خداوند باشد. این عبودیت به زندگی نور میدهد. مثل چای گرم که به بدن ما گرما میدهد. یا در گرمای هوا آب خنک ما را خنک میکند. مثل همین نور عمل هم ما را نورانی میکند. وقتی از نور عمل عامل نورانی شد. حجاب باطن آرام آرام کنار میرود و چشم باطن انسان باز میشود. چیزهایی می بیند و میشنود که قبلاً نمیدید و نمیشنید. به برکت عبادت به عالم کشف و شهود وارد میشویم. مسلم است به عبادت مزد میدهند. این ها همه مقدمه خروج از وادی حجاب و ورود به نورانیت است. ما را آورده اند که به این وادی ورود کنیم.
وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: اولین برکت عبودیت رسیدن به مقام عبد اللهی است و این مقام زمینه همه خیرات است. حضرت امام صادق علیه السلام را در هنگام خروج از کوفه به طرف مدینه، عدهای از علما و اهل فضل، مشایعت میکردند، مشایعت کنندگان جلوتر از امام میرفتند، ناگهان متوجه شدند شیری در میان راه ایستاده است، یکی از آنان گفت: همین جا توقف کنید تا ببینیم امام صادق علیه السلام با این شیر چه میکند؟ پس از آن امام تشریف آوردند، جریان وجود شیر را خدمتش عرض کردند، امام به طرف شیر حرکت نمودند، وقتی به شیر رسیدند، گوش او را گرفته به کناری گذاشتند، بعد از آن رو به جمعیت کرده فرمودند: بدانید اگر مردم اطاعت میکردند خداوند تبارک و تعالی را آن چنان که حق طاعت است، حتماً میتوانستند بارهای خود را بر شیرها بار کنند.
در پایان آیت الله سید رحیم توکل از طلاب خواستند این جمله را یادداشت کرده و در قلبشان حک کنند: «تا در حجابیم محجوبیم. تا محجوبیم محرومیم. تا محرومیم بی خبر عالمیم.» اگر این حجاب باطن کنار برود تازه میفهمیم فیاض عالم کیست! واسطه فیض کیست. الان جهل داریم چون هنوز از حجاب بیرون نیامدیم. بین مقامات الهی و حجاب نسبت مستقیم است. آن که عبودیت دارد مقاماتی دارد. آن که عبودیتش بالاست مقامش هم بالاست. این عبودیت و مقامات با هم زیاد میشود و با هم کم میشود. وجود مقدس پیغبر چرا افضل الناس من الاولین و الاخرین شد؟ چون اعبد الناس من الاولین والاخرین بود! این عبادت که ایشان به عالم عرضه داشت احدی به عالم عرضه نداشته. لذا پیغمبر را جایی بردند که در آیه گفته شد که احدی را نبردند.
منبع: مهر
انتهای پیام/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: آیت الله توکل درس اخلاق چشم باطن آن که عبودیت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی: